خبر جنجالی ممنوعیت حجاب در کشور فرانسه


اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان(LDJM) با صدور بیانیه‌ای، طرح دولت فرانسه برای ممنوعیت پوشش اسلامی در دانشگاه‌ها را به شدت محکوم کرد.

اتحاديه دفاع حقوقی مسلمانان(LDJM) با صدور بيانيه‌ای، طرح دولت فرانسه برای ممنوعيت پوشش اسلامی در دانشگاه‌ها را به شدت محكوم کرد.

اتحاديه دفاع حقوقی مسلمانان، متشكل از 120 وكيل فرانسوی و مراكشی، كه با هدف مبارزه حقوقی با اسلام‌هراسی راه‌اندازی شده است، تصميم دولت فرانسوآ اولاند برای ممنوعيت پوشش اسلامی در مراكز آموزشی و دانشگاه‌ها را محكوم كرد و اين اقدام را نشانه بارز حركت فرانسه به سمت ترويج اسلام‌هراسی در اروپا دانست.

 

يكی از اعضای اين اتحاديه درباره فعاليت‌های اين نهاد حقوقی گفت: اتحاديه دفاع حقوقی مسلمانان چند ماه است كه فعاليتش را در عرصه حمايت از مسلمانانی كه قربانی حملات اسلام‌ستيزان شده‌اند، آغاز كرده است. اين نهاد از آغاز فعاليتش تا به امروز، بيست پرونده مربوط به اسلام‌هراسی را در دادگاه‌های مختلف فرانسه پيگيری كرده است.

 

وی افزود: دولت فرانسه در حال حركت به سمتی است كه اين كشور را به محور اسلام‌هراسی در اروپا تبديل می‌كند و ما به عنوان وكلای مسلمانانی كه در كشورهای فرانسه، بلژيك، آلمان، انگلستان و اسپانيا، قربانی خشونت‌ گروه‌های اسلام‌ستيز می‌شوند، از راه‌های قانونی اجازه نخواهيم داد كه اين اقدامات تكرار شوند.

 

در اساس‌نامه اتحاديه دفاع حقوقی مسلمانان تأكيد شده است: اعضای اين نهاد حقوقی با مدنظر گرفتن قوانين موجود در فرانسه و اتحاديه اروپا سعی دارند تا از تبعيض‌هايی كه عليه مسلمانان صورت می‌گيرد، جلوگيری كنند. شهروندان مسلمان اروپا فقط به دليل اين‌كه از اسلام پيروی می‌كنند، در معرض حملات و خشونت‌های نژادپرستانه هستند.

 

اعضای اين اتحاديه از تصميم خود برای پيگيری حقوقی طرح مانوئل والس، وزير كشور فرانسه، برای ممنوعيت حجاب در دانشگاه‌های اين كشور خبر داد.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



پنج شنبه 31 مرداد 1392